Beleef Dementie gaat de rol van merk overnemen van haar hoofdproduct. De positionering van hun product Into D'mentia staat al stevig in de markt. Het product zal ook een goed deel van die positionering behouden, maar zal wel acteren onder het hoofdmerk; Beleef Dementie. Aangezien de toekomstvisie van de onderneming nog niet in cement staat, was het essentieël om het merk niet in een dergelijke hoek te drukken, dat er over een aantal jaar weer een rebranding nodig is.
Door een uitgebreide marktanalyse, klantervaringen en identiteitsanalyse kwam dit beeldmerk en huisstijl tot stand. Het beeldmerk is algemeen genoeg om geen hiërarchisch conflict te vormen met het andere merk, zonder kracht te verliezen aan de sterke visie en missie van de onderneming.
Diensten
Branding
Merkstrategie, Logo & Huisstijl, Merkboek
Aanvullend
Website, Art Direction, Advies, Merkbewaking, Visuals
Meer dan een logo
Het eindresultaat is een authentiek logo dat de reis van een persoon met dementie visualiseert. De steeds dunner wordende letters in DEMENTIE symboliseren het proces van achteruitgang. De laatste letter 'e' in DEMENTIE heeft dezelfde dikte als in het woord BELEEF. Dit benadrukt dat de beleving centraal staat gedurende het hele proces, van de beginstadia tot het eindstadium, waarbij de kwaliteit van leven over de gehele levensduur voorop staat.
Ervaar wat de ander ervaart
Het is lastig om te doorgronden wat er allemaal gebeurt met iemand die dementie krijgt. Onze visie en drijfveren moeten leiden tot een betere aansluiting bij mensen met dementie, in verdieping van de relatie, in de afname van psychische belasting, in meer rust, in betere communicatie, in het gevoel bij de patiënt dat hij of zij gehoord wordt.
De impact van Beleef Dementie
Sinds Beleef Dementie een écht merk is geworden, zien we in het daaropvolgende jaar de volgende resultaten:
350%
Toename merkbekendheid
15%
Toename demo aanvragen
95%
Klantwaardering
44%
Toename website bezoekers
Jan Rietsema
Mede-eigenaar Beleef Dementie
Ontdek hoe jouw bedrijf scoort op het gebied van merkidentiteit, branding en marketing.