Anthonie Fokker vliegt over een veld

Overstijg je concurrenten

Overstijg je concurrenten

Overstijg je concurrenten

Je runt een bedrijf dat 'wel aardig' loopt. Elk jaar maak je winst, maar diep van binnen voel je dat er meer inzit. Je hebt een goed product en je klanten zijn lovend. En toch ontbreekt iets... Je doelgroep kiest te vaak voor de concurrent. Daardoor loop je omzet mis. Je ziet het niet in de boekhouding terug, maar je voelt het wel. Waar ligt het aan?' Doe de Merkscan™ en ontdek hoeveel groei je onbenut laat.

Je runt een bedrijf dat 'wel aardig' loopt. Elk jaar maak je winst, maar diep van binnen voel je dat er meer inzit. Je hebt een goed product en je klanten zijn lovend. En toch ontbreekt iets... Je doelgroep kiest te vaak voor de concurrent. Daardoor loop je omzet mis. Je ziet het niet in de boekhouding terug, maar je voelt het wel. Waar ligt het aan?' Doe de Merkscan™ en ontdek hoeveel groei je onbenut laat.

Je runt een bedrijf dat 'wel aardig' loopt. Elk jaar maak je winst, maar diep van binnen voel je dat er meer inzit. Je hebt een goed product en je klanten zijn lovend. En toch ontbreekt iets... Je doelgroep kiest te vaak voor de concurrent. Daardoor loop je omzet mis. Je ziet het niet in de boekhouding terug, maar je voelt het wel. Waar ligt het aan?' Doe de Merkscan™ en ontdek hoeveel groei je onbenut laat.

Heb je het gevoel dat er méér inzit?

Heb je het gevoel dat er méér inzit?

Je werkt hard. Je doet al de juiste dingen. Maar je creëert niet de impact waar je op hoopt. Succesvol ondernemen is geen vanzelfsprekendheid (hoe ambitieus je ook bent). Laten we eens kijken naar een aantal uitdagingen waar je mogelijk mee te maken hebt.

Te weinig klanten

Je communicatie is niet overtuigend genoeg, waardoor je ideale klanten voor een ander kiezen.

Hevige concurrentie

Ondanks je beste pogingen, lukt het je niet om jezelf te onderscheiden van je concurrenten.

Langzame groei

Je stopt veel energie in je bedrijf, maar om de een of andere reden vallen de resultaten tegen.


Herken je je in een van deze uitdagingen? Dat is oké; je bent niet de enige.
Er is een weg vooruit door deze obstakels heen.

Foto van Stefan Kuijer
Foto van Stefan Kuijer

Ik ken de uitdagingen.

Elk probleem, elke uitdaging, ik weet wat je doormaakt. Verschillende keren heb ik het gevoel gehad dat ik vastzat en geen weg vooruit meer zag. Het grootste gevaar is niet de problemen die je weet, maar de problemen die je niet weet. Succesvol zijn is zoveel méér dan het hebben van een goed product. Wil je:

Méér klanten aantrekken.

Opvallen in de markt.

Een beter rendement op je marketing.

HOE WERKT HET?

Succesvolle merken ontstaan niet zomaar. Ze worden gebouwd.

Hoe is het mogelijk dat het ene bedrijf nauwelijks van de grond komt en de ander jaar na jaar omzetrecords haalt? Qua aanbod schelen ze namelijk niet zoveel. Zet het Nike logo op een schoen en mensen betalen ineens het drievoudige. Of het Apple logo op een telefoon en mensen staan in de rij om deze te bemachtigen. Hoe kan dat? Omdat ze méér zijn dan een bedrijf. Ze zijn een merk.

Branding Framework Re-publiek
Branding Framework Re-publiek
Branding Framework Re-publiek

Gemiddeld zijn laat geen grote indruk achter.

Merken als Nike, Apple en Coca-Cola maken inmiddels een miljardenomzet, maar hun merkstrategie is door de jaren heen nauwelijks veranderd. Het is de constante kracht achter hun succes. Met onze aanpak transformeren we jouw bedrijf naar een merk die niet alleen gezien, maar ook herinnerd wordt. Naar een merk die opvalt in de markt en een grotere impact maakt in de wereld. Hieronder zie je een kort overzicht van dit proces:

  1. Expressie

In dit laatste element brengen we jouw merk en je doelgroep samen. Hierdoor ontstaat jouw unieke merkverhaal, subtiel verweven in een optimaal ingerichte klantreis.

Fase 6 Branding Framework Re-publiek
  1. Expressie

In dit laatste element brengen we jouw merk en je doelgroep samen. Hierdoor ontstaat jouw unieke merkverhaal, subtiel verweven in een optimaal ingerichte klantreis.

Fase 6 Branding Framework Re-publiek
  1. Markt

Je hebt minimaal tien concurrenten met vrijwel hetzelfde aanbod. Wie zijn ze, wat doen ze en hoe kunnen wij ons van hen onderscheiden in de ogen van jouw ideale klanten?

Fase 5 Branding Framework Re-publiek
  1. Markt

Je hebt minimaal tien concurrenten met vrijwel hetzelfde aanbod. Wie zijn ze, wat doen ze en hoe kunnen wij ons van hen onderscheiden in de ogen van jouw ideale klanten?

Fase 5 Branding Framework Re-publiek
  1. Publiek

We brengen je ideale klanten in volledig kaart. We ontdekken wie ze zijn, hoe we hen bereiken, aantrekken, interesseren én overtuigen zodat ze voor jouw merk kiezen.

Fase 4 Branding Framework Re-publiek
  1. Publiek

We brengen je ideale klanten in volledig kaart. We ontdekken wie ze zijn, hoe we hen bereiken, aantrekken, interesseren én overtuigen zodat ze voor jouw merk kiezen.

Fase 4 Branding Framework Re-publiek
  1. DNA

Elk bedrijf is uniek (je bent meer dan je product) en bouwen voor de lange termijn. We zetten je in jouw kracht en leggen het fundament waarop je jouw marketing kunt implementeren.

Fase 1 Branding Framework Re-publiek
  1. DNA

Elk bedrijf is uniek (je bent meer dan je product) en bouwen voor de lange termijn. We zetten je in jouw kracht en leggen het fundament waarop je jouw marketing kunt implementeren.

Fase 1 Branding Framework Re-publiek
  1. Karakter

We koppelen een gevoel aan je merk en geven het een complete persoonlijkheid. Dit geeft verdieping aan je boodschap, waardoor je doelgroep zich ermee kan identificeren.

Fase 2 Branding Framework Re-publiek
  1. Karakter

We koppelen een gevoel aan je merk en geven het een complete persoonlijkheid. Dit geeft verdieping aan je boodschap, waardoor je doelgroep zich ermee kan identificeren.

Fase 2 Branding Framework Re-publiek
  1. Identiteit

Met een logo en huisstijl roepen we de juiste associaties op en laten je opvallen in de markt. We richten ons op het vergroten van herkenning, vertrouwen en de impact van jouw boodschap.

Fase 3 Branding Framework Re-publiek
  1. Identiteit

Met een logo en huisstijl roepen we de juiste associaties op en laten je opvallen in de markt. We richten ons op het vergroten van herkenning, vertrouwen en de impact van jouw boodschap.

Fase 3 Branding Framework Re-publiek

Deze ondernemers gingen je voor

Het overtrof onze verwachtingen.

Wij hadden moeite om ons merk succesvol te positioneren in een nieuwe markt. Dankzij Stefan hebben we nu een merk om trots op te zijn. Ik durf met vertrouwen te zeggen dat we nu, meer dan ooit, in onze kracht staan en opvallen in de markt. Het eindresultaat overtrof onze verwachtingen en die van onze klanten.

Foto van Pim van Ravensteijn
Foto van Pim van Ravensteijn

Pim van Ravensteijn

Adalace

Voor iedereen die klaar is voor de volgende stap!

Vanaf dag één voelde de samenwerking vertrouwd, wat resulteerde in een heel fijn proces met duidelijke resultaten. Elke stap is eenvoudig, uitdagend en overzichtelijk, waardoor ik nu het perfecte merk heb voor m’n onderneming. Elke ondernemer die klaar is voor de volgende stap kan in mijn ogen niet om Stefan heen. 

Foto van Barend Gerretsen
Foto van Barend Gerretsen

Barend Gerretsen

A&O Psycholoog en consultant

Deskundige begeleiding.

Stefan heeft heel deskundig voor ons een merkidentiteit en beeldmerk ontwikkeld. Het was heel prettig om met Stefan te werken; duidelijke afspraken, een schat aan kennis en wij werden uitstekend begeleid in het proces!

Foto van Jan Rietsema
Foto van Jan Rietsema

Jan Rietsema

Beleef Dementie

Top werk geleverd.

Het was prettig om met Stefan samen te werken! Binnen enkele sessies hadden we een prachtige, professionele identiteit waar we trots op zijn. Stefan had goed door wat we willen uitdragen en heeft binnen onze strakke deadlines top werk geleverd.

Foto van Evelien Vos
Foto van Evelien Vos

Evelien Vos

Social Enterprise NL

Doe de Merkscan™ en haal méér uit je bedrijf.

Doe de Merkscan™ en haal méér uit je bedrijf.

Ontdek hoe jouw bedrijf scoort op het gebied van merkidentiteit, branding en marketing.

Merkkaart Nike
Merkkaart Nike
Merkkaart Nike
Merkkaart Apple
Merkkaart Apple
Merkkaart Apple