BRANDING

BRANDING

BRANDING

Adalace

Adalace

Adalace

Client

Adalace Software B.V.

Website

www.adalace.nl

Jaar

2022-heden

Branche(s)

SaaS, Vastgoedbeheer

Ontstaan vanuit frustratie. Ontwikkeld vanuit expertise.

Ontstaan vanuit frustratie. Ontwikkeld vanuit expertise.

Ontstaan vanuit frustratie. Ontwikkeld vanuit expertise.

Pim en Edwin hebben samen meer dan 35 jaar ervaring in vastgoedbeheer. Tijdens hun loopbaan bij verschillende vastgoedbedrijven liepen ze steeds weer tegen hetzelfde probleem aan: wettelijk verplichte documentatie die niet op orde was. Soms waren certificeringen verlopen of zelfs zoekgeraakt.


Ze besloten het heft in eigen handen te nemen en een systeem te bouwen waarmee ze alle informatie en documentatie over gebouwgebonden wet- en regelgeving op één plek konden beheren en controleren. Zo ontstond Adalace.


Met Adalace heb je altijd de volledige wet- en regelgeving overzichtelijk en up-to-date binnen handbereik. Hierdoor kun je genieten van rust en overzicht in je gebouwbeheer en heb je op elk moment van de dag de volledige controle over je gebouw.

Diensten

Branding
Merkstrategie, Logo & Huisstijl, Merkboek

Aanvullend
Website, Art Direction, Advies, Merkbewaking, Visuals

Een symbool voor Eenvoud

De wereld van compliance is complex. Dikke boekwerken, volle archiefkasten en strakke deadlines zorgen voor veel werkdruk en weinig overzicht. Adalace maakt al deze dingen overbodig en positioneert zich daarmee als dé eenvoudige, innovatieve oplossing.

Wij zetten ons in om een leefomgeving te creëren die het beste in mensen naar boven haalt.

In de merkstrategie ontdekten we dat Adalace voor meer staat dan eenvoud en het leveren van gebruiksvriendelijkheid. De reden dat ze dit zó graag willen leveren, is omdat ze ervan overtuigd zijn dat een gebouw zoveel meer kan. Een gebouw kan namelijk vóór je werken.

Elke dag worden er topprestaties geleverd: artsen en verplegend personeel zetten zich in om mensenlevens te redden of de aankomende generatie volwassenen die zich aan het ontwikkelen zijn op universiteiten.

Gebouwen zijn hierin een essentieel onderdeel. Ze helpen het maximale uit ons te halen. Daar zet Adalace zich voor in.

VISUALS

Een nieuw imago

Het imago van compliance is momenteel: conservatieve methodieken, gebrek aan inzicht en inefficiënt te werk gaan.

Om dit te veranderen, hebben we gekozen voor een 'aanval op het imago' in de vorm van een moderne, vriendelijke- en overzichtelijke uitstraling.

De afbeeldingen liggen direct in het verlengde van het merk (dat zich focust op innovatie en gebruiksvriendelijkheid). Het laat zien dat innovatie geen vies woord hoeft te zijn.

Stijl

De vormgeving benadrukt de 'digitalisering van het vastgoed' – zoals hiernaast uitgedrukt in de papieren en het huis.

De ondertoon benadrukt vriendelijkheid, overzicht en eenvoud (je hebt slechts een tablet nodig i.p.v. een volle archiefkast).

INTERFACE

Een sterke merkbelofte vraagt om een intuïtieve interface.

Gebruiksvriendelijkheid staat altijd op #1. Daardoor moest er een nieuwe interface komen. Eén die on-brand is, gericht op gebruiksgemak en overzicht. (Momenteel nog in de conceptfase)

De impact van Adalace

Sinds Adalace een écht merk is geworden, zien we in het daaropvolgende jaar de volgende resultaten:

20%

Toename gebruikers

406%

Meer volgers op social media

98%

Klanttevredenheid

1240%

Toename website bezoekers

"Ik durf met vertrouwen te zeggen dat we nu, meer dan ooit, in onze kracht staan en opvallen in de markt."

"Voor iedereen die klaar is voor de volgende stap!"

"Voor iedereen die klaar is voor de volgende stap!"

Pim van Ravensteijn

Co-Founder Adalace

Doe de Merkscan™ en haal méér uit je bedrijf.

Doe de Merkscan™ en haal méér uit je bedrijf.

Ontdek hoe jouw bedrijf scoort op het gebied van merkidentiteit, branding en marketing.